Postup spolupráce – Labona s.r.o.

“Vyměř a namontuj”, tak zní motto předního prodejce stínící techniky v ČR s rozvíjejícími se e-shopy v Německu, Polsku, SlovenskuRakousku.

Datum spolupráce: 2018 – současnost
Nástroje: Tabule a fix, InVision Studio, Overflow, Xmind Zen, OBS, Google Analytics, Google Tag Manager, Google Drive, GIT

Cíle

  • “Chceme, aby si lidi spojovali naši značku s jednoduchým a nejvýhodnějším řešením na trhu”
  • Optimalizovat e-shop pro jednotlivé lokality (5 zemí a další expanze jsou v dohlednu)

Po pár letech vývoje a práce na projektu Labona.cz jsme se dohodli, že potřebujeme nový impuls a nové zkušenosti, které nám chyběly v našem týmu. Po prvních informačních schůzkách s Tomášem Zahradníkem jsme jasně věděli, že to chceme vyzkoušet. Tomáš mluvil o testování, měření, uživatelském chování. To bylo něco, co jsme do té doby nedělali.

Jak se chovají naši uživatele na shopu jsme věděli jen z Google Analytics. Nahrávat je u toho když dostanou jasný úkol? To byla velká zkušenost! Otevřelo nám to nové obzory. S Tomášem jsme se domluvili na dlouhodobé spolupráci. Náš projekt potřebuje tento odborný pohled. Tomáš nám navrhl zcela nový e-shop – během roku jsme ho dostali do aktuální podoby a stále na něm pracujeme. Dnes už jasně chápu, že takový projekt nebude nikdy hotov a pořád se musí vyvíjet a zlepšovat.

Tomáš Zahradník je profesionál a odborník, vzdělává se od těch nejlepších v oboru. Na jednání je vždy připraven a má tah na branku. Nechce nahánět hodiny, ale je zaměřen na výsledky a tvrdá data a fakta!

Pavel Hrdlička, majitel Labona.cz

1. Aklimatizace a meetingy

Alfou a omegou bylo pochopit jak funguje podnikání se stínící technikou a v čem jsou největší obtíže. Proběhly desítky hodin meetingů s majitelem i celým týmem, abych se dokázal co nejlépe připravit na další kroky a věděl “o co go”.

2. Webová analýza konkurence

Nerad vymýšlím kolo, proto jsem vytvořil webovou analýzu konkurence, kde jsem podle jednotlivých kritérií a vlastního koeficientu vyhodnotil, od kterého konkurenta se můžeme inspirovat a naopak, na co dávat pozor abychom nespadli k nejhorším.

3. Nastavení a analýza Hotjar

Klient měl skvěle nastavené Google Analytics (dále GA/Gačka apod.), díky kterým jsem dokázal vytáhnout důležitá kvalitativní data. Chybějící kvalitativní data jsem získal za použití Hotjaru, který jsem přes GTM implementoval na e-shop.

4. Uživatelské testování

Nechtěli jsme nic nechat náhodě, proto jsem otestoval 4 zodpovědně zvolené potenciální zákazníky (uživatele), pro které jsem vytvořil scénáře na základě hypotéz.

Následně jsem vyhodnotil a vytvořil obrovské kvantum doporučení následujících kroků, ze kterého polovina (s nejvyšší prioritou) šla rovnou na programátory. Výstupem byly scénáře uživatelského testování, příprava, testování, vyhodnocení a doporučení dalších kroků pro 4 uživatele.

5. Analýza nákupního procesu zahraniční konkurence

Detailně jsem prozkoumal kompletní nákupní proces konkurence v zahraničí, porovnal s největšími e-shopovými hráči v ČR i ve světě a následně vyvodil data, která jsem použil v dalších výstupech

6. Diagram informační architektury

Vytvořil jsem informační architekturu na základě potřeb uživatelů a dat z GAček. Zároveň nám IA posloužila ke kontrole všech SEO aspektů

7. Skicování desktopové verze

Pro předběžné schválení dalších výstupů jsem dělal sketche rozložení obsahu desktopové verze – i na základě informací získaných od asistentek prodeje a reálných zákazníků.

8. Wireframe a prototypování

Zpracoval jsem high-fidelity wireframy, které jsem prolinkoval. Následně jsem prezentoval nové řešení celému týmu a následně jsme společně designovali.

9. Skicování, wireframing
a prototypování mobile

Následovalo opakování celého procesu pro návrh responzivní verze e-shopu.

Výsledek Labona.cz

Konečný výsledek našeho ročního designování se dozvíme po kompletním vychytání všech chyb ve výstupech od programátorů.

Jediné co víme jistě je, že v zimní sezóně byl opakovaný propad v tržbách. Po spuštění ostré verze k zákazníkům se tento propad neobjevil. V Hotjar pollech vidíme pozitivní zpětnou vazbu. Zároveň e-shop začíná vykazovat známky růstu objednávek.